George Siemens előadásán – online

Zakupszki Tünde hívta fel a csoport figyelmét, hogy ma 19-kor (a mi időszámításunk szerint:-)) George Siemens, a “konnektivizmus atyja” tart egy online webináriumot, “MOOCs: open online courses as levers for change in higher education.

Nos, a kurzus megvolt, az érdeklődők szerencsére utólag is meghallgathatják az archívumból (itt:  https://educause.adobeconnect.com/_a729300474/p9ohhqg7fh8/?launcher=false&fcsContent=true&pbMode=normal. Az előadáshoz  kapcsolódó prezentáció letölthető innen: http://dl.dropbox.com/u/​72104818/MOOCs_EDUCAUSE.pdf 

George Siemens előadása 2010-ben Valenciában.

Siemens előadása a 2010-es EDEN konferencián Valenciában. (Fotó: Fehér Péter)

Az előadás nálam kicsit halk volt, majd meghallgatom újra talán, bár ilyenkor elég szokott lenni a prezentáció, viszont amit különösen érdekesnek találtam, az az előadás közöben zajló folyamatos chat, amiben számos érdekes gondolat merült fel. Ezekből a következőket csemegéztem ki (elnézést, a nagy részét meghagyom eredeti nyelven):

A nagy létszámú ingyenes online kurzusok egyre nagyobb kihívásokat tartogatnak az egyetemek számára. Ennek számos előnye és nem elhanyagolható hátránya is van/lehet. (A csoportból is többen résztvesznek információim szerint a Coursera kurzusain, amit is sokszor említettek példaként. Ennek tapasztalatairól is ejtünk majd szót a befejezés után.)

Több ízben felmerült már a KONNEKT kurzuson is, hogy az oktató háttérbe húzódásával mi gátolja meg a hallgatók tévelygéseit, eltévedését az “információ rengetegben”. Itt is felmerült ez a kérdés több ízben is: 

Edward R. O’Neill, USC:GS’s definition of learning could also include  “learning false information, forming poorly-based opinions.” That concerns me.” (GS – George SIemens)

Bill Orme, IUPUI University Library: “My concern is that this promotes ‘diletanttism’ rather than promoting rigourous mental development.”

Érdekes a következő kérdés is:

Larry Lugo – Universidad del Zulia: If everyone is going in its own learning path, how to certify everyone on a common objectives basis?

Edward R. O’Neill, USC: “The dropout rate can also be a function of not defining either prerequisite knowledge or goals. Nor of giving students ways of understanding IF THEY ARE succeeding. “Succeeding” is not clicking on pages….”

Nagyon fontos a következő ártatlannak tűnő megjegyzés is: 

Fritz Vandover – Macalester College: @edward: “a lot of the impact of higher education, especially for 18-24 year olds, takes place outside of the classroom as part of their overall maturation. In other words, there is more to their degree than just the knowledge and activities in their courses.”

Láthatjuk, hogy a feltett kérdések hasonlóak azokhoz, amik nálunk is előkerültek, tehát szó sincs arról, hogy elrajonganák a témát, hanem igyekeznek minél gondosabban körüljárni, és sokat sürgetik a több kísérleti kurzust a pontosabb, megbízhatóbb tapasztalatok reményében…

Szntén fontos kérdés az elfogadottság, az akkreditáció.

Norm UBC: How are universties offering MOOCs dealing with acreditation? 

A résztvevők felvetették, hogy a hallgatóknak meg kell tanulniuk online tanulni (tanúsíthatjuk:-), nagy a lemorzsolódás az ilyen kurzusokon. Ugyanakkor az is igaz, amit az egyik hozzászóló felvetett:

Geoff Cain: I sometimes participate in some courses and lurk in others. If I lurk, am I a drop out? What if I get a lot of value from those daily emails?

Számos tovább gondolást és kísérletet igényelnek az ilyen kurzusok tehát, amint az el is hagzott valakitől (igaz, kicsit pesszimistán), hogy “inkább leszek sereghajtó, mint beleugorjak valamibe, ami még csak fejlődőben van…” Nos, mi inkább éllovasok szeretnénk lenni, így tovább növeljük a CMI-2012 aktivitását ezen a területen.

Nemzetközi szinten is növekvő aktivitás várható, amiről nem célszerű lemaradni.

Kelvin Bentley: We need a site called pilotstudies.com where we can more easily share our “soups to nuts” approach to new projects like MOOCs, learning analytics, e-textbooks.
Leah Good: MOOCs made me incredibly critical of typical online courses, even in the ETL program George used to be in.

HannahIt would be so exciting to examine how we each are studying and researching these spaces and begin to look at ways to innovate…

AbhinavK:It is an experiment like any other in the Silicon Valley.

Gerry McK / Iowa State University: “I curate a blog titled _Alt-Ed_ that is devoted to documenting significant initiatives relating to Massive Open Online Courses (MOOCs), digital badges, and similar alternative educational projects.” _Alt-Ed_ is located at http://alternative-educate.blogspot.com/” 

Pár érdekes link a témakörben, amit megosztottak a résztvevők a többiekkel az előadás közben:

The U. of Michigan’s Contract With Coursera
Related Story: How an Upstart Company Might Profit From Free Courses
http://chronicle.com/article/Document-Examine-the-U-of/133063/
http://nextgenlearning.org/the-community/archived-events
http://www.elearnspace.org/blog/2012/07/25/moocs-are-really-a-platform/
http://chronicle.com/blogs/brainstorm/stanfords-credential-problem/46851

Várom az ötleteket, javaslatokat, visszajelzéseket, és természetesen hallgassák meg/nézzék meg Siemens előadását is!

Jó munkát mindenkinek!

Fehér Péter PhD

 

Hozzászólás